Gimbal

A héten felszereltem a kéttengelyes gimbalt a drónra. Egyelőre csak ideiglenesen, mert bár megvan minden az Arduino-s fel-le mozgathatós mókához is, azt még nem raktam rá.
Emellett a propellereket is megpróbáltam kiegyensúlyozni, mert nagyon sok hasonló videót láttam, ami igazából teljesen elszomorító volt az óriási jello miatt. Bár, elég ócskának tűnik a balancer, amit vettem (gyanús, hogy maga a balancer sincs kiegyensúlyozva), mégis úgy érzem, elég szép eredményt értem el. Ma ugyanis ki is próbáltam élesben, repkedtem a főtéren vele egy kicsit. Alacsony magasságban, ahol nem volt szél, szinte semmilyen mértékű jello nem volt tapasztalható. Amikor magasabbra mentem, ott egy kicsit látható volt, valószínűleg azért, mert a drónnak egy kicsit a széllel is meg kellett küzdenie.

De a gyári műanyag felfogatáshoz képest ez a kéttengelyes gimbal csodát művel. Mindenképpen megéri az árát.

A kivitelezésről

A gimbalt egy régi, már felpuffadt akkumulátorról tápláltam meg. Az akkumulátort a gyári akkufedélre rögzítettem tépőzárral.


A kamera maradt még a gyári, az eredeti megtáplálással. Ha nekiállok felszerelni az Arduino-t is, akkor mindenképpen át fogom kötni a kamerát is a külső akkumulátorra, hiszen ha már pluszban cipeli az aksit a drón, akkor minnél jobban használjuk is ki annak a teljesítményét, ne a drón akkumulátort szívja a kamera.
A gimbal-t két facsavarral rögzítettem a drónhoz.
A csavarok helyét először kis átmérőjű fúróval kifúrtam, nehogy megrepedjen a drón burkolata amikor becsavarom a csavart.. A gimbal drón felöli oldalára ráragasztottam párosával 3 helyre asztalláb filcet.
Ez a háromszor kettő filckorong távtartóként funkcionál, mert a gimbal elfedi a drón kamera csatlakozóját.

A csatlakozót így sem lehet most kihúzni a gimbal leszerelése nélkül, de legalább nem fekszik fel a csatlakozóból kijövő kábelekre a gimbal. A csavarokat nem is kell nagyon megtépni, így is nagyon stabil tartást biztosítanak. (Meglepődtem, hogy mennyire stabil.) A facsavarok hegyes végeit gondosan lecsiszoltam, hiszen azok közvetlenül a drón akkumulátora alatt vannak. Egyébként meglenne a veszélye, hogy kilyukasztják az akkumulátort. (Szerencsére belül a drón alján van két távtartó szerepet is betöltő merevítés, így az akkumulátor nem fekszik fel a drón belső hasán. Tehát a csavarok picit belelóghatnak a drónba.)
A kábelek egyelőre össze-vissza lógnak, úgy voltam vele, úgy is nemsokára szétszedem az egészet az Arduino felszerelése miatt. Gyakorlatilag teljesen jól működött így is. (Illetve az egyik gimbal kábel akadt be a gimbalba bizonyos dőlésszög esetén, erre majd még ki kell találnom valamit. Ez egyszer látszik a videón is, amikor elfordul a kamera egy pillanatra.)
Ha meglesz az Arduino beüzemelése, akkor már "csak" egy jobb kamera és egy video TX beszerzése van hátra. Mivel Firefly 8S alá nem akarom adni, egyelőre ez még várat magára.

Megjegyzések

  1. Látom érdi vagy:-) Ügyes megoldás.Nekem is van egy ilyen drónom, per pill várom a vázat hozzá

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Akkumulátor problémák

Mozgatható gimbal - probléma és megoldás

Kamera