Mozgatható gimbal

Egy ideje megcsináltam az Arduino-s mókát is, csak nem igazán volt még alkalmam igazán kipróbálni.
Az építésről sokat nem tudok írni, a legismertebb videó alapján csináltam.



Annyit változtattam rajta, hogy a drónból csak a jelvezetéket hoztam ki, mind a gimbalt, mind a kamerát és az Arduino-t a már bemutatott plusz akkumulátorból tápláltam meg. Úgy gondolom, ez egy picit védi a drónt, ha esetleg zárlat történne kívül, nem öli le a drón elektronikáját, ami katasztrofális lenne repülés közben.

Program

Az "eredeti" Arduino progamot én továbbfejlesztettem: 2 sebességgel lehet mozgatni a kamerát-fel le. Mondhatni 5 sebesség fokozat van:

  • Gyorsan felfelé
  • Lassan felfelé
  • Áll
  • Lassan lefelé
  • Gyorsan lefelé

Ezek között lehet a távirányító fel-le (Fotó-Videó) gombjaival válogatni, annyi extrával, hogy ha valamelyik gyors mozgásból tovább nyomjuk az adott irányba a gombot, akkor a mozgás megáll. (Tehát minden sebességi fokozatból egy gombnyomással megállítható a mozgás.)
A módosított forráskód itt érhető el.

Eredmény

A végére egy kis bemutatóvideó:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Akkumulátor problémák

Mozgatható gimbal - probléma és megoldás

Kamera