VTX és egyebek

Eltelt megint egy kis idő, nem is tudom, hogy hol kezdjem. Legfontosabb talán a konkrét "fejlesztés":

VTX

Minden megvolt már ahhoz, hogy beüzemeljem az analóg videó adót, valamikor meg is csináltam. Igazából sok mindent nem lehet ragozni rajta: összeforrasztgattam a vezetékeket, tápot természetesen a gimbalt is megtápláló külső aksiról kapja, illetve mivel a Firefly 8S-hez is most már így megy vezeték, a kamerából kivehettem az akkumulátort.

Időközben vettem egy 3 cellás, 850mAh-s aksit is erre a célra, és egy picit reménykedtem benne, hogy a kamera akkumulátora és a 2 cellás kisebb akkumulátor (ami túl kicsi teljesítményűnek bizonyult) együtt kiteszi a 3 cellás akkumulátor súlyát, de sajnos nem. A kamera aksi (21g) és a 2 cellás aksi (25g) együtt csak 46g, míg a 3 cellás 68g.
Plusz még a VTX súlya, szóval megint odacsaptunk a repülési időnek egy kevéssel... Hát, ez van. A VTX-et gyorskötözővel az egyik lábhoz kötöztem és ennyi. Egy VisionPlus FPV Goggle-t használok, ez tulajdonképpen az egyik legolcsóbb FPV szemüveg, de megteszi.
FPV képe

Az éles teszten azonban egy elég nagy problémát vettem észre: a rögzített kép nagyon remeg, miközben a drón halad. Kiderült, hogy nem történt más, csak a gimbal két csavarja kilazult, illetve az egyik ki is esett.
Nagy szerencse, hogy nem esett szét repülés közben a gimbal.
Nagyon meg vagyok ezzel így most elégedve. Az FPV képe atomstabil 350m távolságból is, össze sem vethető a WiFi-s bohóckodással. Teljesen nyugodtan repültem el a drónnal ilyen távolságra úgy, hogy csak az FPV-n keresztül irányítottam.

Akkumulátorok újra

Azt már említettem, hogy vettem egy 850mAh-s aksit a kamera-gimbal-vtx trióhoz, ezzel most úgy tűnik nincsen gond.
A drónba szintén egy Turnigy nano-tech-et vettem. Nagyon necces, mert picit erőltetni kell, hogy beleférjen, szorul. Főleg kivételnél problémás, elég erősen kell húzni a vezetéknél fogva, hogy kijöjjön. Sokat még nem repültem vele, remélem, hogy a 45C már elég lesz ahhoz, hogy ne púposodjon fel. Egyelőre picit jobb a repülési idő vele, mint a gyári akkumulátorral, de azért abban már van pár üzemóra. A gond inkább az, hogy így is majdhogynem nevetséges időkről beszélünk: gyári aksi most kb. 7 percet bír, ez az újabb kb. 8-at. Sajnos ez még mindig kevés.
Ez egy olyan dolog, amin valahogy még segíteni kellene. Az X22-höz lehet vásárolni 3200mAh-s akkumulátort, ami a leírás szerint esélytelen, hogy beférjen az X21-be. Azonban fórumon azt olvastam, hogy ugyanakkora a mérete, mint a 2200mAh-nak. Lehet, hogy bekockáztatok egy ilyen vásárlást.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Akkumulátor problémák

Mozgatható gimbal - probléma és megoldás

Kamera